Cele Statutowe

Celami Fundacji są:

1. edukacja dzieci i młodzieży, wspomaganie rozwoju,
2. edukacja rodziców, nauczycieli i innych osób pracujących lub zamierzających pracować z dziećmi i młodzieżą oraz wspierających dzieci i młodzież,
3. upowszechnianie wiedzy z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, w tym psychoedukacja, nauka przedsiębiorczości i aktywizacja zawodowa,
4. działanie na rzecz różnorodności społecznej i przeciwdziałanie wykluczeniu,
5. wsparcie rozwoju sektora społecznego,
6. ochrona praw człowieka, w tym ochrona praw dziecka i ucznia,
7. promowanie wolontariatu.

Fundacja realizuje swoje cele poprzez:

– szkolenia i warsztaty online oraz offline,
– organizowanie i udział w wydarzeniach rozwijających dzieci i młodzież oraz osoby wspomagające rozwój dzieci i młodzieży,
– organizowanie konferencji, wydarzeń, występów, wystaw w kraju i za granicą,
– propagowanie rozwoju osobistego i zawodowego w szkołach i innych placówkach edukacyjnych,
– prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych,
– fundowanie stypendiów, zwłaszcza uzdolnionym dzieciom i młodzieży z rodzin najbiedniejszych,
– współpracę z innymi podmiotami w zakresie realizacji celów Fundacji.

Nasza Misja

METAFORA:

Nigdy nie jesteś zbyt duży, zbyt mały, zbyt zajęty, żeby uczynić czyjś dzień lepszym.

Praktykologia to swoisty pakt edukacyjny pomiędzy biznesem, a edukacją dzieci i młodzieży. Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzaniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci i młodzieży rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości.

Ten thousand people, maybe more

NASZA MISJA

Zwiększamy szanse dzieci i młodzieży na odniesienie sukcesu w dorosłym życiu, poprzez kształtowanie w nich postaw przedsiębiorczości.

Naszym celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w przygotowaniu do życia oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów osobistych i zawodowych. Programy Praktykologii pomagają młodym ludziom określać własne cele i marzenia, budować i wzmacniać poczucie własnej wartości. Ponadto pomagają wejść na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości, a także poruszania się w świecie prawa i finansów. Wierzymy, że każdy młody człowiek powinien mieć takie same szanse, niezależnie od tego gdzie mieszka, z jakiego środowiska pochodzi i jaki ma status finansowy. Uważamy, że sama wiedza nie wystarczy, dlatego chcemy wspierać system edukacji i dzielić się z dziećmi i młodzieżą naszymi kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem.

Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzeniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości. Stawiamy na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych, poznawczych oraz technologicznych m.in.:

zdolności do empatii, szacunku, współpracy,

  • autentyczności,
  • umiejętności ustalania własnych wartości i przekonań,
  • umiejętności budowania relacji,
  • umiejętności zarządzania emocjami,
  • umiejętności organizowania pracy sobie i  innym – motywowania i przywództwa,
  • umiejętności negocjowania – ustalania wspólnych reguł i wartości,
  • kreatywności, związanej z szukaniem nieszablonowych rozwiązań,
  • zarządzania emocjami i asertywności,
  • umiejętności dobrego komunikowania się – jasnego formułowania myśli,
  • umiejętności prezentacji i autoprezentacji,
  • umiejętności rozwiązywania problemów,
  • samoświadomości i poczucia sprawiedliwości

potrzeby i umiejętności ciągłego uczenia się i dostosowywania do realiów zmieniającego się świata.

Tym, co daje napęd do życia i ułatwia człowiekowi kształtowanie środowiska społecznego zgodnie z obranymi przez niego celami, jest postawa zwana potocznie przedsiębiorczą. Przejawia się ona inicjatywą w podejmowaniu różnorodnych działań, twórczym podejściem do otaczającej rzeczywistości oraz zdolnością do samodzielnego dbania o zaspokojenie własnych potrzeb.

Kształtowanie postawy przedsiębiorczej ma ogromne znaczenie w rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży. Dzięki pozyskaniu kompetencji bezpośrednio z nią związanych mogą nie tylko osobiście się rozwijać, ale też być aktywnymi obywatelami i uczestnikami życia społecznego. Z całą pewnością będzie miało to pozytywny wpływ na ich przyszłe funkcjonowanie zarówno w życiu osobistym jak i na rynku pracy – czy to w roli osób zatrudnionych, czy też przedsiębiorców.

Na postawę przedsiębiorczą składa się wiele umiejętności i cech, których rozwój mogą wspomóc różnego typu aktywności podejmowane przez dzieci w szkole i poza nią. Można do nich zaliczyć:

Kreatywność, która związana jest z szukaniem nieszablonowych rozwiązań czy umiejętnością rozwiązywania problemów. Wymaga ona sprawnego łączenia ze sobą informacji, które zdobywamy z różnych źródeł, w ramach różnych dziedzin życia. Taki sposób myślenia pozwala na rozwiązywanie problemów, radzenie sobie z nietypowymi sytuacjami, czy nawet zmienianie niepowodzeń w sukces.

Odwagę związaną z umiejętnością podejmowania własnej inicjatywy, przewodzenia w grupie czy też przedstawiania i wdrażania odpowiednich dla swojego otoczenia rozwiązań – w skali szkoły mogą być to np. obchody szkolnego Dnia Wiosny, a w skali biznesu wprowadzenia nowej strategii w zarządzaniu firmą;

Asertywność i empatię, które pozwolą na efektywną pracę w grupie – pierwsza z tych cech pozwala na wyrażanie własnych opinii i wdrażanie własnych działań w życie, druga na zrozumienie grupy, w której funkcjonujemy i możliwość oddziaływania na nią. Połączenie obu tych cech pozwala nie tylko na tworzenie postawy przedsiębiorczej, ale i liderskiej.

Jako twórczynie Praktykologii wierzymy, że interdyscyplinarny rozwój oraz wsparcie różnych środowisk dają młodym ludziom szansę na poprawę jakości ich życia.

Zarząd

Magdalena Ciesielska​
– Fundatorka i Prezes Fundacji PRAKTYKOLOGIA. Moją wielką misją jest sprawienie, aby literalnie każde dziecko w Polsce miało bezpłatny dostęp do wiedzy pozwalającej rozwinąć kompetencje potrzebne w dzisiejszym świecie w aspekcie przedsiębiorczości czy wiedzy o finansach.
 
Robię to, gdyż uważam, że system edukacji w Polsce jest niewystarczający. Dzieci nie są dostosowane do nadchodzącego rynku pracy. Priorytetem jest dla niej zmniejszenie dysproporcji w edukacji porównując rodziny majątek i te o mniejszych budżetach, aby nie było ważne, gdzie się ktoś urodził, ale jak bardzo jest zdeterminowany. Dawanie wędki, a nie ryby, bo edukacja jest czymś czego nie da się nam odebrać i pozwala na budowanie szczęśliwego życia. 
Interim manager, MBA, Dyrektorka Zarządzająca i właścicielka firmy GPS Biznesu, Prezeska Instytutu Rozwoju Biznesu i Rachunkowości oraz Kancelarii Usług Księgowych LEX, pedagog, mentorka i wykładowczyni, właścicielka marki Centrum Znaków, nawigator statku morskiego. Opłynęła kule ziemską, odwiedziła ponad 40 krajów.  Jej marzeniem jest, to aby każde dziecko miało dostęp do praktycznej edukacji. Jej pasją jest edukacja i rozwój. Charakteryzuje ją nieustająca ciekawość. Uwielbia podróże i czytanie książek.  
 
Ila Knapczyk
– Fundatorka i Wiceprezeska Fundacji PRAKTYKOLOGIA. 
Jej misją jest wszechstronna edukacja. Pokazuje, że nikt inny nie ma na nas takiego wpływu jak my sami. Że to nasze własne myśli, uczucia i decyzje kształtują nasze życie. Jej pragnieniem jest aby każde dziecko miało dostęp do tej wiedzy.
 
Mistrzyni Zmiany, Mentorka, Adwokatka. Z uwagi na ocean empatii dla młodych zwana też Adwokatką dzieci. 
Adwokatka w Kancelarii Adwokackiej Knapczyk z siedzibą w Gdańsku.
Od ponad 25 lat pracuje z klientami w zakresie usług prawniczych, obsługując zarówno klientów indywidualnych jak i podmioty gospodarcze oraz organizacje non-profit.
Coach i Mentorka wspierająca na co dzień w procesach zmiany na różnych obszarach życia, zarówno osobistego jak i zawodowego w ramach konsultacji indywidualnych oraz programów grupowych.
 
Edukatorka w zakresie edukacji prawnej, przedsiębiorczości i rozwoju osobistego.
Członkini Komisji Edukacji Prawnej przy Pomorskiej Izbie Adwokackiej w Gdańsku.
 
Certyfikowana Mediatorka w zakresie mediacji szkolnych, edukacji mediatorów rówieśniczych.
Ukończyła studia podyplomowe Uniwersytetu SWPS na kierunku „Psychologia dzieci i młodzieży, wspomaganie rozwoju.”
 
Twórczyni autorskiego Programu Coachingowego SHIFT, w którym krok po kroku wskazuje jak wychodzić z sytuacji bez wyjścia i zapanować nad swoim życiem. Współtwórczyni edukacyjnych programów dla młodzieży.
Prywatnie mama dwóch cudownych córek.
 
Kocha wolność i morze.
 
Żyje z niesłabnącym przekonaniem, że to na czym skupiasz swoją uwagę rośnie.