Cele Statutowe
Celami Fundacji są:
1. edukacja dzieci i młodzieży, wspomaganie rozwoju,
2. edukacja rodziców, nauczycieli i innych osób pracujących lub zamierzających pracować z dziećmi i młodzieżą oraz wspierających dzieci i młodzież,
3. upowszechnianie wiedzy z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, w tym psychoedukacja, nauka przedsiębiorczości i aktywizacja zawodowa,
4. działanie na rzecz różnorodności społecznej i przeciwdziałanie wykluczeniu,
5. wsparcie rozwoju sektora społecznego,
6. ochrona praw człowieka, w tym ochrona praw dziecka i ucznia,
7. promowanie wolontariatu.
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
– szkolenia i warsztaty online oraz offline,
– organizowanie i udział w wydarzeniach rozwijających dzieci i młodzież oraz osoby wspomagające rozwój dzieci i młodzieży,
– organizowanie konferencji, wydarzeń, występów, wystaw w kraju i za granicą,
– propagowanie rozwoju osobistego i zawodowego w szkołach i innych placówkach edukacyjnych,
– prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych,
– fundowanie stypendiów, zwłaszcza uzdolnionym dzieciom i młodzieży z rodzin najbiedniejszych,
– współpracę z innymi podmiotami w zakresie realizacji celów Fundacji.
Nasza Misja
METAFORA:
Nigdy nie jesteś zbyt duży, zbyt mały, zbyt zajęty, żeby uczynić czyjś dzień lepszym.
Praktykologia to swoisty pakt edukacyjny pomiędzy biznesem, a edukacją dzieci i młodzieży. Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzaniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci i młodzieży rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości.
Ten thousand people, maybe more
NASZA MISJA
Zwiększamy szanse dzieci i młodzieży na odniesienie sukcesu w dorosłym życiu, poprzez kształtowanie w nich postaw przedsiębiorczości.
Naszym celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w przygotowaniu do życia oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów osobistych i zawodowych. Programy Praktykologii pomagają młodym ludziom określać własne cele i marzenia, budować i wzmacniać poczucie własnej wartości. Ponadto pomagają wejść na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości, a także poruszania się w świecie prawa i finansów. Wierzymy, że każdy młody człowiek powinien mieć takie same szanse, niezależnie od tego gdzie mieszka, z jakiego środowiska pochodzi i jaki ma status finansowy. Uważamy, że sama wiedza nie wystarczy, dlatego chcemy wspierać system edukacji i dzielić się z dziećmi i młodzieżą naszymi kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem.
Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzeniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości. Stawiamy na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych, poznawczych oraz technologicznych m.in.:
zdolności do empatii, szacunku, współpracy,
- autentyczności,
- umiejętności ustalania własnych wartości i przekonań,
- umiejętności budowania relacji,
- umiejętności zarządzania emocjami,
- umiejętności organizowania pracy sobie i innym – motywowania i przywództwa,
- umiejętności negocjowania – ustalania wspólnych reguł i wartości,
- kreatywności, związanej z szukaniem nieszablonowych rozwiązań,
- zarządzania emocjami i asertywności,
- umiejętności dobrego komunikowania się – jasnego formułowania myśli,
- umiejętności prezentacji i autoprezentacji,
- umiejętności rozwiązywania problemów,
- samoświadomości i poczucia sprawiedliwości
potrzeby i umiejętności ciągłego uczenia się i dostosowywania do realiów zmieniającego się świata.
Tym, co daje napęd do życia i ułatwia człowiekowi kształtowanie środowiska społecznego zgodnie z obranymi przez niego celami, jest postawa zwana potocznie przedsiębiorczą. Przejawia się ona inicjatywą w podejmowaniu różnorodnych działań, twórczym podejściem do otaczającej rzeczywistości oraz zdolnością do samodzielnego dbania o zaspokojenie własnych potrzeb.
Kształtowanie postawy przedsiębiorczej ma ogromne znaczenie w rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży. Dzięki pozyskaniu kompetencji bezpośrednio z nią związanych mogą nie tylko osobiście się rozwijać, ale też być aktywnymi obywatelami i uczestnikami życia społecznego. Z całą pewnością będzie miało to pozytywny wpływ na ich przyszłe funkcjonowanie zarówno w życiu osobistym jak i na rynku pracy – czy to w roli osób zatrudnionych, czy też przedsiębiorców.
Na postawę przedsiębiorczą składa się wiele umiejętności i cech, których rozwój mogą wspomóc różnego typu aktywności podejmowane przez dzieci w szkole i poza nią. Można do nich zaliczyć:
Kreatywność, która związana jest z szukaniem nieszablonowych rozwiązań czy umiejętnością rozwiązywania problemów. Wymaga ona sprawnego łączenia ze sobą informacji, które zdobywamy z różnych źródeł, w ramach różnych dziedzin życia. Taki sposób myślenia pozwala na rozwiązywanie problemów, radzenie sobie z nietypowymi sytuacjami, czy nawet zmienianie niepowodzeń w sukces.
Odwagę związaną z umiejętnością podejmowania własnej inicjatywy, przewodzenia w grupie czy też przedstawiania i wdrażania odpowiednich dla swojego otoczenia rozwiązań – w skali szkoły mogą być to np. obchody szkolnego Dnia Wiosny, a w skali biznesu wprowadzenia nowej strategii w zarządzaniu firmą;
Asertywność i empatię, które pozwolą na efektywną pracę w grupie – pierwsza z tych cech pozwala na wyrażanie własnych opinii i wdrażanie własnych działań w życie, druga na zrozumienie grupy, w której funkcjonujemy i możliwość oddziaływania na nią. Połączenie obu tych cech pozwala nie tylko na tworzenie postawy przedsiębiorczej, ale i liderskiej.
Jako twórczynie Praktykologii wierzymy, że interdyscyplinarny rozwój oraz wsparcie różnych środowisk dają młodym ludziom szansę na poprawę jakości ich życia.